West Carpathian Marathon: близько 700 учасників, 130 волонтерів, 42,2 км шляху
Потужний закарпатський марафон, який збирає навколо себе осіб різних рангів: дітлахів, спортсменів чи держслужбовців, аби популяризувати здоровий спосіб життя та спрямувати більше коштів для військових.
Про командну працю, ідею та мету марафону вдалося поспілкувалися з одним з організаторів забігу – Андрієм Козирем.
– На марафон зʼїжджаються ледь не з кожного куточку країни і не тільки. Як виникла ідея організувати марафон?
– Ідея виникла під час бігу, як би банально це не звучало. Я брав участь у напівмарафоні у Львові й загорівся ідеєю реалізувати такий забіг і у нас. Від ідеї до реалізації промайнуло досить багато часу, близько півтора року. Втім, моя ідея дочекалася вдалого часу і в рамках фестивалю «Десятка до Пинті» я запропонував провести забіг. Стартував він із стадіону м. Хуст і завершувався у центрі с. Велятино. Максимально дружній формат, де всі біжать у розміреному темпі та фінішують одночасно. Забіг пройшов вдало, тож ми щорічно організовували забіг на фестивалі «Десятка до Пинті». Опісля ми отримали чимало позитивних відгуків від учасників забігу, так і вирішили ризикнути й організували перший напівмарафон у м. Хуст протяжністю 21,1 км.
– Але на напівмарафоні ви не зупинилися і вже 20-го жовтня вдруге стартує повний марафон «West Carpation Marathon». Поділіться деталями заходу.
– Так, все правильно, і це теж все завдяки зворотному звʼязку наших учасників та партнерів, які нас підтримують і спонукають рухатися далі. Марафон із основною дистанцією 42,2 км і дистанцією 25,5 км, стартуватиме з смт. Буштино на головній дорозі і пролягатиме через с. Вишково, с. Велятино та м. Хуст. Для учасників забігу буде надано трансфер із центральної площі м. Хуст. Також у рамках марафону є дистанція 10 км та 1 км і дитячі забіги.
– Беруть участь у забігах жителі Хустської громади чи гості міста більш активні ?
– На цей період уже є 210 учасників, також закрита реєстрація на дитячий забіг: 120 дітей зареєстровано. Загалом близько 700 учасників з різних куточків міста приїдуть до нашого краю, щоб здолати дистанцію та насолодитися чистим гірським повітрям і безмежними краєвидами, скуштувати локальні продукти. Ми щиро раді бачити тут як знайомі, так і нові обличчя. Окрім учасників, є й партнери, які теж підтримують нашу організацію близько 10-ти років.
– Розкажіть детальніше про мету заходу.
– Окрім популяризації здорового способу життя ми допомагаємо військовим. Проводимо марафон завдяки внескам партнерів, а на всі внески учасників ми закуповуємо для ЗСУ необхідні речі. Востаннє це були дрони на 3-ю штурмову бригаду та «Птахів Мадяра». До речі, закарпатські старти є повністю благодійними і це допомагає нам ще більше коштів спрямувати для ЗСУ.
– Як підготуватися до марафону людині, яка жодного разу не брала участь у тотожних забігах?
– Не варто собі ставити планку одразу пробігти повний марафон, почніть із найменшої дистанції. Або ж зареєструйте свою дитину і прийдіть повболівати за неї, таким чином відчувши справжній дух марафону, і я впевнений, що невдовзі ви долучитеся не тільки як глядач, а ще й як учасник. Важлива також сила волі та терпіння, адже це нелегкий шлях і результат досягається досить довго. Можна почати з легкої ходьби, згодом поступово збільшувати дистанцію та чергувати ходьбу з бігом. Втім, найкращим рішення буде звернутися за порадою до кваліфікованого тренера, щоб раптом собі не нашкодити.
– Організувати такий процес можна лише з великою та потужною командою. Розкажіть трохи про команду.
– Команда – це люди – основа якої є ГО «Велообєднання», без яких апріорі важко уявити марафон. Минулого року на забігові було близько 130 волонтерів. Вони були присутні по всій дистанції: дехто на пунктах гідратації, хтось перекриває рух, комусь вдається грати на музичних інструментах. Це довгий процес, на який треба виділити весь день. Цього року також буде залучено близько 150 волонтерів: танцювальний клуб «Еліт», організація «Пласт», учні та вчителі Ізянського ЗЗСО, ГО Фойта, велосипедисти, музичні гурти та діджеї, волонтери з простору молоді YO. Тому щиро дякуємо кожному, хто так чи інакше допомагає в організаційних питаннях.
Владислава КАЛИНИЧ