У Хустській загальноосвітній школі №2 провели інституційний аудит: на чому варто зосередитися?

У 2024 році шість закладів загальної середньої освіти Закарпатської області пройшли інституційний аудит. Ця процедура не лише оцінює роботу закладів освіти, а й допомагає визначити шляхи для вдосконалення, інформує Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

Заклади загальної середньої освіти отримали рекомендації, які сприятимуть покращенню якості освітнього процесу, створенню безпечного середовища та ефективнішому управлінню.

Заклади освіти, які пройшли аудит:

  • Дубівська гімназія №1 Дубівської селищної ради Тячівського району;
  • Червонівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Чопської міської ради Ужгородського району;
  • Хустська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №2 Хустської міської ради;
  • Тереблянський опорний ліцей Буштинської селищної ради Тячівського району;
  • Дубівський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району;
  • Краснянський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району.

Основні аспекти, на які варто звернути увагу

1. Безпечне та комфортне освітнє середовище:

  • забезпечення належних умов для навчання та роботи;
  • організація просторів, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам та вимогам інклюзії;
  • профілактика булінгу та створення атмосфери взаємоповаги.

2. Ефективне управління освітнім процесом:

  • розробка чіткої стратегії розвитку закладу освіти;
  • регулярний моніторинг виконання завдань та адаптація до нових викликів;
  • взаємодія із засновниками, педагогами та батьками для реалізації освітніх цілей.

3. Професійний розвиток педагогів:

  • забезпечення участі у тренінгах та семінарах для підвищення кваліфікації.
  • використання інноваційних методик в освітньому процесі.
  • дотримання принципів академічної доброчесності.

4. Система оцінювання:

  • впровадження справедливих і прозорих механізмів оцінювання;
  • зосередження на формувальному оцінюванні для врахування індивідуальних потреб учнів;
  • розвиток у здобувачів освіти навичок самооцінювання та відповідальності за навчальні досягнення.

5. Інклюзія та рівність:

  • забезпечення доступності освіти для дітей з особливими потребами;
  • створення умов для участі кожного учня в освітньому процесі;
  • проведення заходів із формування культури толерантності.

6. Оснащення та сучасність:

  • впровадження новітніх технологій у освітній процес;
  • оснащення приміщень сучасними засобами навчання;
  • використання електронних платформ для забезпечення доступу до навчальних матеріалів.

Результати для закладів освіти, які виконали рекомендації

Заклади, що врахували отримані рекомендації, демонструють позитивні зміни:

  • підвищення рівня успішності здобувачів освіти;
  • створення більш комфортного та безпечного середовища;
  • покращення довіри серед учасників освітнього процесу;
  • оптимізація роботи педагогічного колективу.

«Інституційний аудит – це не лише інструмент перевірки, але й процес підтримки. Нашою метою є не просто оцінити заклад освіти, а допомогти йому стати сильнішим та орієнтованим на розвиток. Ми прагнемо, щоб кожна школа мала не лише рекомендації на папері, але й реальні можливості для покращення. Інституційний аудит підходить до кожного закладу з розумінням його специфіки та унікальних потреб, і ми хочемо бути партнерами у зміні на краще», – Марія Сігетій, начальник Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

Рекомендації, отримані в результаті аудиту, допоможуть закладам освіти закріпити якість своєї діяльності на довгостроковій основі, сприяти професійному зростанню педагогів та підвищувати довіру з боку учнів і батьків.