У Хустській загальноосвітній школі №2 провели інституційний аудит: на чому варто зосередитися?
У 2024 році шість закладів загальної середньої освіти Закарпатської області пройшли інституційний аудит. Ця процедура не лише оцінює роботу закладів освіти, а й допомагає визначити шляхи для вдосконалення, інформує Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.
Заклади загальної середньої освіти отримали рекомендації, які сприятимуть покращенню якості освітнього процесу, створенню безпечного середовища та ефективнішому управлінню.
Заклади освіти, які пройшли аудит:
- Дубівська гімназія №1 Дубівської селищної ради Тячівського району;
- Червонівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Чопської міської ради Ужгородського району;
- Хустська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №2 Хустської міської ради;
- Тереблянський опорний ліцей Буштинської селищної ради Тячівського району;
- Дубівський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району;
- Краснянський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району.
Основні аспекти, на які варто звернути увагу
1. Безпечне та комфортне освітнє середовище:
- забезпечення належних умов для навчання та роботи;
- організація просторів, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам та вимогам інклюзії;
- профілактика булінгу та створення атмосфери взаємоповаги.
2. Ефективне управління освітнім процесом:
- розробка чіткої стратегії розвитку закладу освіти;
- регулярний моніторинг виконання завдань та адаптація до нових викликів;
- взаємодія із засновниками, педагогами та батьками для реалізації освітніх цілей.
3. Професійний розвиток педагогів:
- забезпечення участі у тренінгах та семінарах для підвищення кваліфікації.
- використання інноваційних методик в освітньому процесі.
- дотримання принципів академічної доброчесності.
4. Система оцінювання:
- впровадження справедливих і прозорих механізмів оцінювання;
- зосередження на формувальному оцінюванні для врахування індивідуальних потреб учнів;
- розвиток у здобувачів освіти навичок самооцінювання та відповідальності за навчальні досягнення.
5. Інклюзія та рівність:
- забезпечення доступності освіти для дітей з особливими потребами;
- створення умов для участі кожного учня в освітньому процесі;
- проведення заходів із формування культури толерантності.
6. Оснащення та сучасність:
- впровадження новітніх технологій у освітній процес;
- оснащення приміщень сучасними засобами навчання;
- використання електронних платформ для забезпечення доступу до навчальних матеріалів.
Результати для закладів освіти, які виконали рекомендації
Заклади, що врахували отримані рекомендації, демонструють позитивні зміни:
- підвищення рівня успішності здобувачів освіти;
- створення більш комфортного та безпечного середовища;
- покращення довіри серед учасників освітнього процесу;
- оптимізація роботи педагогічного колективу.
«Інституційний аудит – це не лише інструмент перевірки, але й процес підтримки. Нашою метою є не просто оцінити заклад освіти, а допомогти йому стати сильнішим та орієнтованим на розвиток. Ми прагнемо, щоб кожна школа мала не лише рекомендації на папері, але й реальні можливості для покращення. Інституційний аудит підходить до кожного закладу з розумінням його специфіки та унікальних потреб, і ми хочемо бути партнерами у зміні на краще», – Марія Сігетій, начальник Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.
Рекомендації, отримані в результаті аудиту, допоможуть закладам освіти закріпити якість своєї діяльності на довгостроковій основі, сприяти професійному зростанню педагогів та підвищувати довіру з боку учнів і батьків.