У Хустській спеціальній школі І-ІІІ ступенів ЗОР провели позаплановий інституційний аудит

Інституційний аудит – це не просто перевірка, а комплексний аналіз, який допомагає закладам освіти покращити їхню діяльність, створити сприятливе освітнє середовище та забезпечити доступну та якісну освіту для кожної дитини.

Хустська спеціальна школа І-ІІІ ступенів Закарпатської обласної ради – заклад освіти, де навчаються учні з порушеннями слуху. На підставі заяви керівника закладу освіти у школі проведено позаплановий інституційний аудит, метою якого було підтримати та допомогти закладу освіти стати краще. Про це інформує Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

Коротко про процедуру аудиту в школі

Освітні експерти Закарпаття працювали в закладі освіти у період з 12 лютого по 18 лютого 2025 року. Робота розпочалася з установчої наради за участі голови та членів експертної групи, представників засновника (долучилися онлайн), керівника та працівників закладу освіти. Голова експертної групи (Наталія Гордуз) ознайомила присутніх з порядком проведення аудиту, а представники засновника та керівник розповіли про особливості функціонування закладу освіти.

18 лютого було складено та підписано акт, який засвідчує про додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти.

Вивчаючи документацію та оцінюючи освітні та управлінські процеси у закладі освіти, експерти Закарпаття:

  • спостерігали за освітнім середовищем; 
  • відвідали навчальні кабінети, спортзал, актову залу та інші приміщення школи; 
  • спостерігали за поведінкою та спілкуванням учнів між собою і з учителями поза уроками;
  • вивчали, наскільки діти почуваються вільно та безпечно, наскільки середовище школи їм «належить»; 
  • спостерігали за проведенням окремих навчальних занять;
  • проводили інтерв’ю та анкетували учасників освітнього процесу.

Під час роботи в закладі освіти, експертна група разом з керівником та засновником закладу освіти обговорили траєкторію подальшого розвитку. 

«Наш пріоритет – якісна освіта. Ми прагнемо, щоб у закладі освіти були створені умови, що відповідають сучасним вимогам для виховання і навчання дітей», – зазначила Наталія Гордуз.

Результати проведеного аудиту

За результатами аудиту будуть складені висновки та рекомендації на основі аналітичних довідок експертів, опитування учасників освітнього процесу, спостереження, аналізу документації та інших матеріалів інституційного аудиту.

Рекомендації, отримані в результаті аудиту, допоможуть закладу освіти закріпити якість своєї діяльності на довгостроковій основі, сприяти професійному зростанню педагогів та підвищити довіру з боку учнів і батьків.