Що пов’язує всесвітньо відомий бренд та село на Хустщині?
Щоб вистояти у боротьбі за право на існування українцям необхідно вивчати історію, плекати традиції, популяризувати і відновлювати свою багату культурну спадщину. Якщо почати копати глибше, то дивом дивуєшся, які ми багаті. Ось що тільки коштує лозоплетіння. Одне з найдавніших ремесел у світі, яке активно цінується, зберігається і передається з покоління в покоління вже сотні років у тутешньому селі Іза.
Тут ледь не кожна родина займається цим ремеслом, і всі члени сім’ї мають свої прямі обов’язки: хтось заготовлює лозу, комусь до вподоби обробляти, а дехто плете. Навіть місцева техніка лозоплетіння включена до списку Національного переліку нематеріальної культурної спадщини України. Плетуть все: починаючи від дрібних аксесуарів, завершуючи об’ємними меблями, які прикрашають домівки і довго слугують. І як тішиться серденько, коли таку працю висвітлюють на весь світ. Адже саме лозоплетіння надихнуло на створення нового продукту відомого на увесь світ українського дизайнера головних уборів та аксесуарів — Руслана Багінського. Його вироби прикрашають відомих особистостей та селебріті: Мадонну, Beyoncé, Кейт Міддлтон, королеву Каміллу…
«Я працюю із соломою та плетінням з моменту заснування бренду, і мені давно було цікаво еволюціонувати до інших форм та виробів, створити цілісний літній образ, звертаючись до українських технік», — ділиться дизайнер.
Цього разу Руслан Багінський представив свою першу сумку-трансформер при створенні якої дизайнер надихнувся історією с. Ізи. Аксесуар має вигляд головного убору, який трансформується на солом’яну панаму, а також перетворюється на сумку з довгою шкіряною ручкою.
«Іза — один з найстаріших плетених робочих центрів в Україні, ще 200 років тому предмети експортувалися по всьому світу, я був здивований, дізнавшись, що французький художник Ренуар мав меблі з Ізи, які прикрашали його ґанок. Загальна ідея створення сумок була частково натхненна цим селом та його історією», — пояснює дизайнер.
Місія бренду Ruslan Baginskiy — демонструвати у своїх виробах автентичність, українську природу та культурну спадщину в сучасних умовах.
«Частина моєї місії — показати красу моєї країни, її природи та спадщини», — ділиться Руслан.
Культурна спадщина належить до тих чинників, які формують нашу ідентичність. Тому такі обʼєкти варто популяризувати для збільшення та покращення економічного потенціалу громади, особливо у такий важкий час.
Владислава Калинич