Підготовка до початку нового навчального року у Закарпатській області на фінішній прямій
Цього тижня відбулося розширене засідання колегії департаменту освіти і науки, молоді та спорту ОВА.
Під час заходу «Освітні інновації: пріоритети та очікування» обговорили хід впровадження змін та організацію безпечного і якісного освітнього середовища на Закарпатті, повідомляє Закарпатська ОВА.
Відкрила й модерувала захід директорка департаменту освіти і науки, молоді та спорту ОВА Мар’яна Марусинець. Вона наголосила, що серпнева колегія – це не лише демонстрація здобутків, окреслення завдань і очікувань щодо нового навчального року, а й можливість для конструктивного діалогу, обміну досвідом та гуртування освітянської спільноти.
«До першого вересня залишається не так багато часу, і ми вже активно готуємось до повернення дітей до школи. Незмінним пріоритетом для наших закладів залишається безпека учнів і педагогів. Це основа для провадження освітнього процесу та реалізації всіх його новацій – управлінських, педагогічних, змістових», – підкреслила Мар’яна Марусинець.
За її словами, йдеться не тільки про забезпечення належного стану укриттів, а й про роботу в школах інспекторів з освітньої безпеки, посилення заходів із запобігання надзвичайним ситуаціям тощо.
У межах роботи розширеного засідання колегії керівники місцевих і районних органів управління освітою, закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти, представники правоохоронних органів та запрошені гості особливу увагу зосередили на:
Організації профільного навчання в академічних ліцеях
З 1 вересня 2027 року на Закарпатті за умови дотримання всіх вимог може функціонувати 107 таких закладів. Серед 30 ліцеїв країни, які вже цьогоріч беруть участь у передпілоті, – Хустський багатопрофільний ліцей ім. І. Магули.
Про етапи реалізації цієї реформи докладно розповів керівник Офісу впровадження НУШ при Міносвіти Ігор Хворостяний. Презентувала нові модельні програми, навчально-методичні матеріали та освітні платформи для педагогів стратегічна кураторка проєкту «Зміст» Олена Северенчук. У межах заходу учасники також мали змогу ознайомитися з ними під час окремих групових сесій.
Законодавчих змінах у сфері професійної освіти
Ідеться про оновлення назв закладів, запровадження фінансової й управлінської автономії, незалежного зовнішнього оцінювання випускників, створення наглядових рад за участю бізнесу для кращої відповідності підготовки потребам ринку праці. З ключовими тезами присутніх ознайомила директорка Інституту професійної освіти НАПН України Валентина Радкевич.
Проведенні інституційних аудитів навчальних закладів
Від початку року відбулося 7 таких перевірок, 5 аналізів діяльності органів місцевого самоврядування та 4 моніторингові дослідження, відзначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія Сігеті.
Також ішлося про посилення заходів реагування на факти булінгу, якісну організацію харчування для учнів, енергоефективні школи, діяльність осередків для вивчення курсу «Захист України» та інше.